BMW M8 COUPÉ | TEASER

BMW M GmbH lanceert een nieuw display en besturingssysteem voor de configuratie van aandrijflijn-, chassis- en rijhulpsystemen voor zijn high performance modellen. Behalve extra voertuiginstellingen, die via de Setup knop zijn te kiezen, profiteren bestuurders ook van een nieuwe M modus waarmee de displays en de rijassistentiesystemen kunnen worden geconfigureerd.

Debuut voor de BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio

Deze nieuwe vorm van individualisering en intuïtieve bediening debuteert in de nieuwe BMW M8 Coupé en BMW M8 Competition Coupé (brandstofverbruik gecombineerd: 10,5-10,6 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 238-242 g/km, voorlopige cijfers) en nieuwe BMW M8 Cabrio en BMW M8 Competition Cabrio (brandstofverbruik gecombineerd: 10,6-10,8 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 241-246 g/km, voorlopige cijfers). Met deze nieuwe functies kunnen bestuurders nog intenser genieten van het uitzonderlijke bereik van mogelijkheden die deze high performance modellen te bieden hebben – van zeer comfortabel voor lange afstanden tot onvervalste rijdynamiek op het circuit.

Nieuwe Setup knop

De nieuwe Setup knop op de middenconsole van de nieuwe BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio biedt direct toegang tot alle beschikbare instellingen voor vijf verschillende parameters. Na een druk op de knop verschijnt op de Control Display het Setup menu, dat een overzicht biedt van de ingeschakelde voertuiginstellingen. De bestuurder kan vervolgens via de touchscreen of de iDrive Controller stap voor stap de gewenste modus voor de motor, demping, besturing, remmen en M xDrive instellen.

Instelbaar remsysteem met een nauwkeurig pedaalgevoel en M specifieke instelling.

Het nieuwe, M specifieke remsysteem baant de weg voor de configuratie van remeigenschappen, een functie die voor het eerst wordt aangeboden in de nieuwe BMW M8. Het systeem combineert de remactivering, de rembooster en de remcontrolefuncties in een compacte module. Het remsysteem vermindert het gewicht met ongeveer twee kilogram en maakt gebruik van een vacuümvrije rembekrachtiger om de algehele efficiency van de auto te optimaliseren. De vereiste druk in het remsysteem wordt geactiveerd door een elektrische actuator, waardoor die sneller kan worden opgebouwd en waardoor tegelijkertijd een aanzienlijk snellere en preciezere interventie van het stabiliteitssysteem wordt geboden.

Deze content wordt geblokkeerd

Deze content wordt niet weergegeven, omdat u geen cookies heeft geaccepteerd.